Visionen for Young Professionals

Young Professionals vision er at bidrage til unge medarbejderes livsduelighed. Det gør vi gennem fokus på udvikling af:

Personlige lederskab
Sociale færdigheder

Disse to er vigtige forudsætninger for evnen til at udfolde både medarbejderens styrker og faglige kompetencer. 

Livsduelighed handler om at mestre sig selv, sine relationer og at kunne udfolde sine talenter i verden.

Dette kræver både indsigt, bevidsthed, mod, ansvar og handlekraft.

Dit lederskab er summen af dine sociale færdigheder

Vi sætter fokus på de 5 fundamentale grupper af sociale færdigheder

- De kommunikative færdigheder
- De empatiske færdigheder
- De følelsesmæssige færdigheder
- De problemløsende færdigheder
- De selvbeskyttende færdigheder

Gennem mestring af de sociale færdigheder sætter vi fokus på:

- Bedre mental sundhed
- Reduceret sygefravær
- Bedre trivsel og personlig velvære for medarbejderne
- Større motivation og gladere medarbejdere
- Medarbejdere med større selvværd
- Færre konflikter og bedre konflikthåndtering
- Stærkere på god kommunikation med kunder og kollegaer
- Medarbejdere der tager ejerskab
- Styrker virksomhedens kultur
- Nemmere ved at rekruttere og fastholde medarbejdere 
- Bedre ledere

Målgruppen 

Hos True North har vi specialiseret os i arbejdet med personligt lederskab og sociale kompetencer for unge mennesker i alderen 16 – 30 år. Ofte refereret til som generation Z. I en virksomhed kan målgruppen for indsatser være flere:

- Unge mennesker der er i elevforløb.
- Unge mennesker der indgår i et etableret professionelt fællesskab med den øvrige organisation. 
- Ledere for unge medarbejdere. 

Generation Z er blandt anden defineret af krav om autenticitet. De vil gerne være en del af noget, der har en betydning. De er mere tilbøjelige til at vælge arbejdsgivere, der værdsætter deres individualitet og giver dem mulighed for at træffe autonome valg. 

Generation Z søger konstant muligheder for at udvikle sig og lære nye færdigheder. Arbejdsgivere bør tilbyde klare karriereveje, udviklingsprogrammer for at tiltrække og fastholde Gen Z-talenter i virksomheden. 

Generation Z er mere bevidste om samfunds- og miljømæssige spørgsmål og prioriterer virksomheder, der viser socialt og miljømæssigt ansvar. Virksomheden bør overveje bæredygtighed og CSR-initiativer for at tiltrække og engagere Generation Z-medarbejdere. 

Kontakt os

Kontakt os for at få en uforpligtende præsentation, - brug formularen på kontakt siden eller send en email på info@truenorth.dk, så rækker vi ud hurtigst muligt.

Kontakt